تاجیکستان میزبان هنرمندان شیرازی ،هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان

بامداد خبر:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وزارت فرهنگ در ماه گذشته میزبان گروه های هنری تاجیکستان در شیراز بود و در مسیر بازگشت هفته‌های فرهنگی ایران نیز در تاجیکستان از ۸ تا ۱۵ آبان ماه با میزبانی کشور تاجیکستان در شهرهای دوشنبه، خجند و باختر […]

بامداد خبر:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وزارت فرهنگ در ماه گذشته میزبان گروه های هنری تاجیکستان در شیراز بود و در مسیر بازگشت هفته‌های فرهنگی ایران نیز در تاجیکستان از ۸ تا ۱۵ آبان ماه با میزبانی کشور تاجیکستان در شهرهای دوشنبه، خجند و باختر پذیرای هنرمندانی از شیراز، تهران و تبریز می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، در این سفر فرهنگی از هنرمندان سراسر استان فارس برگزیده ها منتخب و به سازمان فرهنگ و ارتباطات معرفی شده اند و در میان این هنرمندان، از منبت کاران آباده، حجت عسگری و از هنرمندان تجسمی در شاخه گل مرغ، زینب روستا و از شهرستان اوز، هنرمند بافت لباس های محلی (خوس بافی) و نمایشگاه لباس های اقوام و عشایر استان فارس، توسط سرکار خانم امیری در تاجیکستان به نمایش در خواهد آمد.

همچنین عکس های برگزیده و ارزشمند استان پهناور فارس توسط امیر سبوکی هنرمند شیرازی در گالری های کشور تاجیکستان چشم نواز خواهد بود. در میان کاروان اعزامی به کشور تاجیکستان استاد برجسته ادبیات دکتر محمد مرادی برای ایراد سخنرانی میهمان این رویداد فرهنگی هستند.

خاطر نشان می گردد، در آینده با حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ هفته های فرهنگی فارس و شیراز با حضور هنرمندان و فرهیختگانی از دیار فارس در دیگر کشورهای همسایه نیز برگزار خواهد شد.