استاندار فارس در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان:

بازگشت کارخانه ها به چرخه تولید، رونق اقتصادی و اشتغالزایی به همراه دارد

بامداد خبر:استاندار فارس یکی از اقدامات موثر در حوزه اقتصاد را واگذاری کارخانه های تملیک شده توسط بانک ها دانست و افزود: بازگشت کارخانه ها به چرخه تولید علاوه بر ایجاد اشتغال به حوزه تولید و اقتصاد کمک می کند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های […]

بامداد خبر:استاندار فارس یکی از اقدامات موثر در حوزه اقتصاد را واگذاری کارخانه های تملیک شده توسط بانک ها دانست و افزود: بازگشت کارخانه ها به چرخه تولید علاوه بر ایجاد اشتغال به حوزه تولید و اقتصاد کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس که با حضور مدیرکل بانک مرکزی در استانداری فارس برگزار شد؛ با اشاره به موضوعات مطرح شده توسط بانک ها، از لزوم افزایش منابع و بازگشت مصارف به استان سخن گفت و اظهار داشت: باید این اجازه داده شود تا ذخیره‌های اجباری بانک‌ها در یک مدت مشخص، صرفا به حوزه تولید اختصاص یابد.

وی پیشنهاد داد شعبه‌ هایی از بانک که دارای املاک هستند، می‌توانند نسبت به فروش املاک اقدام و منابع جدید را در راستای حمایت از تولید تأمین کرده و وارد چرخه مالی کنند.

استاندار فارس یکی دیگر از اقدامات مؤثر در حوزه اقتصاد  را واگذاری کارخانه‌های تملیک شده توسط بانک ها دانست و افزود: بازگشت کارخانه ها به چرخه تولید علاوه بر ایجاد اشتغال می‌تواند به حوزه تولید و اقتصاد کمک کند.

نماینده عالی دولت در فارس اضافه کرد: براساس مصوبه سال ۱۳۶۸ بانک مرکزی، بانک‌ها می‌توانند ۲ درصد از منابع خود را در مناطق روستایی محروم؛ در حوزه بهداشت و درمان و آموزش و ورزش، اختصاص دهند و در صورتی که این اقدام مجددا صورت گیرد،‌ برای روستاهای استان این طرح مصوب خواهد شد.
وی افزود: راه اندازی صنایع راکد و نیمه راکد و توسعه زیرساخت‌های آب و برق از دیگر حوزه‌هایی است که بانک‌های عامل سطح استان می‌توانند در کنار کارگذاران انقلاب قرار گرفته و خدمت رسانی کنند.