مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوارخبر داد:

آغاز برداشت انواع کلم در سطحی بالغ بر ۲۰۰ هکتار از مزارع کوار

بامداد خبر: عبدالرسول جوکار تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از ۱۱هزار تن انواع کلم گل، بروکلی، برگ و قمری از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار های داخلی و خارجی شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،  به گفته وی؛ برداشت کلم در شهرستان کوار از اواخر مهرماه آغاز شده است و تا […]

بامداد خبر: عبدالرسول جوکار تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از ۱۱هزار تن انواع کلم گل، بروکلی، برگ و قمری از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار های داخلی و خارجی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،  به گفته وی؛ برداشت کلم در شهرستان کوار از اواخر مهرماه آغاز شده است و تا اواخر آذر ماه نیز ادامه می یابد.

جوکار اظهار کرد: با توجه به کشت نشایی این محصول در بسیاری از مزارع و زود رس بودن بذورکلم، برداشت زود هنگام و صرفه جویی در منابع آبی دارای توجیه اقتصادی برای کشاورزان می باشد.

او با بیان اینکه ایجاد صنایع بسته بندی و صنایع غذایی و تبدیلی، ضمن اشتغال زایی، تاثیر بسزایی در ارزش افزوده محصول دارد، ابراز کرد: با توجه به اینکه شهرستان فاقد صنایع ترشی و شوری جات است زمینه برای ایجاد صنایع مذکور فراهم می باشد.