از ابتدای شیوع تاکنون؛

ابتلای بیش از ۶۶۱ هزار نفر در فارس به کروناویروس

بامداد خبر:روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز جمعه، بیست و نهم مهر ۱۴۰۱، اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و […]

بامداد خبر:روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز جمعه، بیست و نهم مهر ۱۴۰۱، اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، در این اطلاعیه آمده است:
از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۴۶ هزار و ۴۷۳ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۱ هزار و ۴۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.
از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۲۰ هزار و ۳۹۹ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۲ هزار و ۸۹۸ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۲۶ هزار و ۷۴ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸ هزار و ۱۵۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.
با بستری ۴۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۸۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
خوشبحتانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدیدی از فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۶۳ نفر است.
همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۲ هزار و ۴۴۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۲ هزار و ۳۰۰ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۴ هزار و ۳۵۵ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۱ هزار و ۲۳۸ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۹۵۶ دُز نوبت سوم و ۱۳۱ هزار و ۷۵۱ دُز یادآور واکسن بوده است.