استقبال بی نظیر شهروندان از برنامه های شیراز گردی

بامداد خبر:رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از شرکت ۲۱ هزار نفر شهروند شیرازی در تورهای گردشگری این سازمان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، مصطفی مشفقیان با بیان اینکه طی یک سال گذشته در ۵۲۷ تور گردشگری، ۸۴ و ۳۲۰ هزارنفر ساعت از تورهای گردشگری تخصصی این سازمان بهره […]

بامداد خبر:رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از شرکت ۲۱ هزار نفر شهروند شیرازی در تورهای گردشگری این سازمان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، مصطفی مشفقیان با بیان اینکه طی یک سال گذشته در ۵۲۷ تور گردشگری، ۸۴ و ۳۲۰ هزارنفر ساعت از تورهای گردشگری تخصصی این سازمان بهره مند شدند.
وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری می تواند جامعه را پویا کرده و در تبادل فرهنگی و ارزش افزوده اقتصادی نقش مهمی ایفا کند، عنوان کرد: تعداد ۲۱۰۸۰ نفر از شهروندان مناطق کم برخوردار، مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج، سربازان، خانواده شهدا و ایثارگران، دانش آموزان، میهمانان نوروزی از سراسر کشور و طلاب از این تورها که در مناسبت های مختلف برگزار شد شرکت کردند.
رییس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با بیان اینکه باید با نگاه تخصصی و پشتوانه علمی به این موضوع نگریست تا بتوان حق مطلب را نسبت به جایگاه و منزلت شیراز ادا کرد، گفت: تورهای تخصصی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در بیش از ده عنوان ویژه سلایق و سنین مختلف برگزار شد.
این مقام مسوول  در ادامه گفت: تور تاریخی_فرهنگی، معرفی مشاهیر شیراز، پروژه های عمرانی شهرداری شیراز، تورهای مناسبتی، تورهای انقلاب، تورهای ویژه محرم، تور باغات، تورهای ادبی، زیارتی و شهروندی بخشی از محورهای به اجرا در آمده است.
مشفقیان اضافه کرد: در این تور‌ها شهروندان از کلیه مراکز گردشگری، تاریخی، فرهنگی و زیارتی شهر، اماکن کمتر شناخته شده  و مهجور تاریخی_فرهنگی شیراز، مسیرهای گردشگری انقلاب، بافت گردی، مسیر گردشگری ادبی، باغات شیراز، بقاع متبرکه و…   بازدید کردند.
وی در ادامه، فراهم کردن فرصت برای استفاده شهروندان مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین شهر جهت استفاده از ظرفیت های گردشگری این کلان شهر، معرفی ظرفیت های گردشگری، فرهنگی، تاریخی و مذهبی شهر به عموم شهروندان، کمک به ارتقا نشاط اجتماعی در بین شهروندان، توسعه فرهنگ گردشگری شهری و زیارت را از اهداف راه اندازی این تورها برشمرد.
معاون شهردار شیراز با بیان اینکه تورهای تخصصی به طور مستمر توسط این سازمان در حال انجام است، افزود: با توجه به جایگاه شهر کهن شیراز به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای فرهنگی و مذهبی ایران و همچنین جایگاه والای آن در نظر دوستداران زبان و ادب پارسی، بواسطه وجود حافظ و سعدی، توجه به مولفه‌های آن در توسعه گردشگری شهر حایز اهمیت است.
مشفقیان گفت:همچنین معرفی گردشگری شیراز می‌تواند به صنعت گردشگری و اشتغالزایی پایدار رونق بخشد و به این دلیل می‌کوشیم تا در راستای معرفی آثار گامی مؤثر برداشته شود.