محمد جواد بیات مدیر مرکز مهارت‌آموزی پرورش ماکیان زینتی سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی فارس:

هدف مجموعه بیات فارم، معرفی مشاغل با نیاز مالی کم  و اشتغال‌زایی بالا است

بامداد خبر: محمدجواد بیات مدیر مرکز مهارت‌آموزی ماکیان زینتی سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی فارس و مدیر مجموعه بیات فارم گفت: معرفی مشاغل با نیاز مالی کم و اشتغال‌زایی بالا هدف ما از آموزش رایگان و برگزاری همایش‌های آشنایی با ماکیان زینتی است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، این کارآفرین جوان با ذکر اینکه؛ این دومین […]

بامداد خبر: محمدجواد بیات مدیر مرکز مهارت‌آموزی ماکیان زینتی سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی فارس و مدیر مجموعه بیات فارم گفت: معرفی مشاغل با نیاز مالی کم و اشتغال‌زایی بالا هدف ما از آموزش رایگان و برگزاری همایش‌های آشنایی با ماکیان زینتی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، این کارآفرین جوان با ذکر اینکه؛ این دومین همایش آموزشی و رایگان آشنایی با پرورش ماکیان زینتی و میلورم است؛ از هدف‌گذاری جهت ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بخش ماکیان زینتی توسط این مجموعه در شیراز برای معرفی این حرفه و شغل پرسود خبرداد.

بیات با ذکر اینکه، این شغل نیازمند علاقه زیاد است گفت، اما با سرمایه کم هم می‌شود به این شغل و حرفه ورود کرد و به موفقیت رسید.

وی بازخورد برپایی این همایش را بسیار عالی برشمرد و گفت، مردم اهمیت زیادی به این همایش دادند و علاقه‌مندان به طیور زینتی حضور پررنگی در این همایش داشتند.

مدیر مرکز مهارت‌آموزی پرورش ماکیان زینتی سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی فارس با ذکر این که دراین همایش موفق شدیم با تعداد زیادی از پرورش دهندگان موفق ماکیان زینتی برای راه‌اندازی فدراسیون طیور زینتی رایزنی و در نهایت عضوگیری کنیم گفت؛ در حال حاضر در حال شناسایی توانمندی اعضاء و تقسیم وظایف هستیم و در شش ماه آینده با ثبت رسمی فدراسیون طیور زینتی این حلقه مفقوده صنعت طیور به سرانجام مناسبی خواهد رسید.

وی گفت با ثبت فدراسیون تلاش می‌کنیم در شهرهای دیگر هم نمایندگی‌های فدراسیون را گسترش دهیم و این کار را به عمق شهرها و روستاها ببریم تا زمینه آموزش‌های اصولی و بروز دنیا برای علاقه‌مندان و پرورش دهندگان این حوزه فراهم شود.

بیات با درخواست از سازمان جهاد کشاورزی خصوصاً جهاد کشاورزی شیراز و نظام‌مهندسی کشاورزی استان فارس جهت کمک به فرایند ثبت فدراسیون ماکیان زینتی گفت؛ این همکاری باعث رشد اقتصاد کشاورزی و بهره‌برداران و شکوفایی اقتصاد در حوزه ماکیان زینتی در شیراز و استان خواهد شد. ما می‌خواهیم شیراز علاوه بر تمام داشته‌ها، شیراز،شهر برندهای بزرگ ماکیان زینتی در سطح کشور باشد.

در انتهای برنامه نظر پرهام گرامی از علاقه‌مندان پرورش مرغ و خروس‌های زینتی و نژاد ایام سمانی و از شرکت‌کنندگان همایش رایگان و آموزشی آشنایی با ماکیان زینتی و کرم میل ورم را جویا شدیم که ایشان به خبرنگار پایگاه خبری بامداد خبر گفت: بعد از پیگیری در فضای مجازی متوجه شدم یکی از پرورش‌دهندگان بزرگ در این حوزه در شهر خودمان شیراز کار و فعالیت دارند. از اینجا بود که با آقای بیات و مزرعه ماکیان زینتی بیات فارم آشنا شدم و بعد از پیداکردن ایشان در فضای مجازی. من علاقه زیادی به نژاد ایام سمانی دارم و امروز در این همایش شرکت کرده‌ام تا با رند نگهداری و پرورش ماکیان زینتی آشنا شوم. امروز اطلاعات خوبی به دست آورده‌ام و تلاش می‌کنم تا با راهنمایی آقای بیات بتوانم به این عرصه وارد شوم. به نظر من این قبیل کلاس‌ها برای آشنایی افراد مبتدی ۱۰۰ درصد مفید است؛ زیرا با علم و اشراف به این کار وارد می‌شوند. این کلاس دیدگاه من که از کودکی مرغ و خروس را در جوجه رنگی و مرغ خوراکی خلاصه می‌کردم تغییر ایجاد کرد و جا دارد همین‌جا از آقای بیات که زمینه‌ساز این آگاهی‌سازی بودند تشکر کنم. حسن غلام‌زاده دیگر شرکت‌کننده در این همایش گفت: من از کودکی با مرغ و خروس آشنا بودم و اکنون نیز پرندگان قفسی مثل قناری و مرغ و خروس پرورش می‌دهم بااین‌وجود این کلاس از لحاظ بار علمی عالی بود و مواردی را شنیدم که با اول بود در فضای بین پرورش دهندگان مطرح می‌شد را اینجا شنیدم. این نشان‌دهنده بار علمی و ارزش این کلاس‌ها برای افراد هم مبتدی و هم آشنا به امور دارد.

 

ماکیان زینتی