نماینده مردم شیرازو زرقان در مجلس شورای اسلامی

استان فارس به جایگاه شایسته خود نرسیده است

بامداد خبر:ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیرازو زرقان در مجلس شورای اسلامی در نشت خبری که به مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار در ساختمان دیوان محاسبات استان فارس برگزار شد، به سؤالات خبرنگاران پیرامون مسائل استان پاسخ داد. وی گفت توقع مردم در حقیقت رفع مشکلاتی است که با آن روبرو هستند، ما اولویت‌هایی داریم و […]

بامداد خبر:ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیرازو زرقان در مجلس شورای اسلامی در نشت خبری که به مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار در ساختمان دیوان محاسبات استان فارس برگزار شد، به سؤالات خبرنگاران پیرامون مسائل استان پاسخ داد.

وی گفت توقع مردم در حقیقت رفع مشکلاتی است که با آن روبرو هستند، ما اولویت‌هایی داریم و مبانی را دنبال کردیم تا این مشکلات رفع شود.

وی گفت: در این جهت قوانین جدیدی از سوی مجلس تصویب شده که برای اجرا به دولت ابلاغ شده است. اولین مورد پیگیری پروژه‌های بزرگی است که می‌تواند محرک استان باشد. امروز به‌جرئت می‌توان گفت استان فارس به جایگاه شایسته خود نرسیده است و جا دارد در مسائل زیربنایی کارهای بیشتری انجام شود. یکی از این موارد مسئله آب است. یکی دیگر از مسائل عمده استان مبحث راه، آزادراه و مسیر ریلی استان است. وی گفت:۷۵ درصد فراورده‌های سوختی استان از طریق تانکر به استان حمل می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه، خطوط حمل پیش‌نیازهای صنعت پتروشیمی مثل خطوط پروپیلن در استان وجود ندارد گفت؛ از ابتدای مجلس یازدهم احساس کردیم وظیفه ما پرداختن به این موارد زیربنایی است. تصمیمات باید در حد شایستگی استان فارس باشد تا در کنار این کارهای بزرگ، به روزمره مردم هم رسیدگی شود.

وی در مورد سؤالی که در مورد مشکلات مدیریتی در استان پرسیده شد با تقسیم مدیران به سه گروه گفت دسته اول مدیران شایسته هستند که باید حمایت شوند مدیران گروه دوم مدیرانی هستند که با کمی تجربه می‌توانند شایستگی‌هایی لازم را پیدا کنند اگرچه اجازه آزمون‌وخطا ندارند و گروه سوم مدیرانی که نه تخصص دارند نه سزاوار جایگاهی هستند که اشغال کرده‌اند. وی گفت: استانی با این عظمت نباید در دست این افراد باشد.

عزیزی خاطر نشان کرد؛ دستگاه‌ها در سطح ملی در حال ارزیابی مدیران استانی هستند که به یاری خدا تکلیف گروه سوم با این مورد حل خواهد شد.