رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

شناسایی مسائل تهدید کننده سلامت مردم، از اولویت های اصلی کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه

بامداد خبر:رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه، شناسایی مسائل تهدید کننده سلامت مردم را از اولویت های اصلی کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه دانست. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ،دکتر «سید وحید حسینی» با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «پدافند غیرعامل […]

بامداد خبر:رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه، شناسایی مسائل تهدید کننده سلامت مردم را از اولویت های اصلی کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ،دکتر «سید وحید حسینی» با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود برای همیشه، نه یک مقطع خاص.»، رعایت اصول ایمنی به ویژه در مراکز بهداشتی و درمانی را از اولویت‌های اصلی مسوولان دانشگاه دانست و افزود: باید با نظارت کافی، مسایل ایمنی، ساختاری، ساختمانی و تجهیزاتی در مراکز ارایه دهنده خدمات سلامت به نحوی رعایت شود که سلامت تمامی ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمات، حفظ شود.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بحران هایی که استان فارس طی سال های اخیر تجربه کرده است، شناسایی نقاط ضعف و قوت این مجموعه را بزرگترین خدمت به مجموه سلامت دانست و افزود: باید تلاش کرد تا ضمن شناسایی مسایل پیش از وقوع حادثه احتمالی، در صورت بروز حادثه نیز روند اقدامات در حین حادثه و پس از وقوع حادثه مشخص و وظایف و نوع اقدامات در بحران ها، با جزییات دقیق مشخص باشد.

او شناسایی موارد تهدید کننده مرتبط با سلامت مردم را اولویت های اصلی مسوولان مجموعه سلامت فارس عنوان کرد و پیگیری راهکارهای کاهش هزینه و افزایش بهره وری در مجموعه سلامت را از اولویت های اصلی کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: مسوولان واحدهای محیطی دانشگاه باید اقدامات ضروری در زمینه پدافند غیرعامل در واحدهای زیر مجموعه خود را از جمله اولویت های دستور کار خود قرار دهند و کمیته پدافند غیرعامل در تمامی واحدهای محیطی دانشگاه نیز فعال باشد.

دکتر سید وحید حسینی تاکید کرد: تامین و ارتقای امنیت مجموعه سلامت باید بر اساس راهکارهای تحقیقاتی، تحلیل های علمی باشد و برنامه ریزی ها بر اساس نیازسنجی و اولویت بندی نیازهای آینده و رسیدن به وضعیت ایده‌آل صورت گیرد.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس رسالت و نقش مجموعه سلامت به ویژه در بحران‌ها را تامین سلامت مردم دانست و افزود: تلاش اعضای کمیته پدافند غیرعامل در دانشگاه، شناسایی نیازها و چالش‌های موجود است و برنامه ریزی عملیاتی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

مهندس «مهدی فرجی کوجردی» کارشناس مسوول هماهنگی پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گزارشی از روند بازدیدها و ارزیابی از وضعیت تعدادی از بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی دانشگاه، همچنین برگزاری نشست ها و اقداماتی که پیرامون بحران ها، پیش بینی ها و برنامه ریزی در این زمینه انجام شده است، ارائه کرد.

دکتر «مجید اکبرزاده» مدیرکل سازمان انتقال خون فارس نیز از دیگر اعضای این نشست بود که گزارشی در مورد وضعیت ذخیره خون در استان، نیازها و چالش های مربوط به حوزه فرآورده‌های خونی استان ارائه داد.

شناسایی عوامل خطرساز به ویژه در مراکز بهداشت و درمان استان، ارائه گزارشی از وضعیت امنیت اطلاعات شبکه دانشگاه و اقداماتی که در این زمینه انجام شده، از دیگر بخش های این نشست بود.

اعضای کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز درباره موارد مطرح شده و نیازها و چالش های موجود به تبادل نظر پرداختند.

نشست کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز، صبح امروز سه شنبه، چهارم مرداد ۱۴۰۱ در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.