تلاش اهالی موسیقی فارس برای شکل گیری ارکستر سمفونیک/ طنین کنسرت «حصار» در شیراز و استهبان

بامداد خبر:رهبر گروه کنسرت «حصار» اعلام داشت: در آینده نزدیک آثار سمفونیک و رپرتوار متناسب با ارکستر سمفونی را به روی صحنه خواهیم برد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،ابراهیم بذرافکن، عنوان کنسرتی که قرار به اجرا دارد «حصار» می باشد و ۲۴ تیر ماه ساعت ۲۱ در مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز با تعداد […]

بامداد خبر:رهبر گروه کنسرت «حصار» اعلام داشت: در آینده نزدیک آثار سمفونیک و رپرتوار متناسب با ارکستر سمفونی را به روی صحنه خواهیم برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،ابراهیم بذرافکن، عنوان کنسرتی که قرار به اجرا دارد «حصار» می باشد و ۲۴ تیر ماه ساعت ۲۱ در مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز با تعداد ۶۰ نوازنده برگزار خواهد شد. همچنین، کنسرت یاد شده دوشنبه پیشرو در روز عید غدیر خم به همین شیوه در شهرستان استهبان نیز بر صحنه می رود .

کارشناس ارشد آهنگسازی دانشگاه هنر تهران افزود: کنسرت پیش رو که بنده در این کار رهبر ارکستر و آهنگساز آثار اجرایی هستم، توسط ارکستری که شبیه به ارکستر سمفونیک می باشد اجرا می شود. به این خاطر می گویم شبیه به ارکستر سمفونیک چون تمام ساز ها و موارد مورد نیاز یک ارکستر سمفونیک که متشکل از سازهای زهی، سازهای بادی، چوبی، بادی برنجی و سازهای کوبه ای است.

مدیر گروه بخش موسیقی دانشگاه علمی کاربردی شیراز بیان کرد: در کشور ما تنها ارکستر سمفونی که وجود دارد، ارکستر سمفونیک تهران می باشد و اگر اشتباه نکنم ارکستر سمفونی که در تبریز نیز هست و ما لااقل در جنوب کشور اینچنین ارکستری را نداریم و به این خاطر میگویم شبیه به ارکستر سمفونی چون هنوز رپرتوار ما رپرتوار آثار سمفونیک نیست، در آینده نزدیک آثار سمفونیک و رپرتوار متناسب با ارکستر سمفونی نیز استفاده خواهیم کرد.

بذرافکن اظهار داشت: مدیر بخش بادی ارکستر آقای فرامرز فاطمی می باشد که خود ایشان نوازنده ساز کلارینت هستند و برای ساختن بخش بادی و ساخت تیمپانی این ارکستر زحمات زیادی متقبل شده‌اند، حتی ما با هزینه ها و زحمات بسیاری ساز تیمپانی که سازی کوبه ای است و قیمت بسیار بالایی نزدیک به یک میلیارد در حال حاضر دارد به سختی در همین شیراز ساختیم آقای دکتر کریمی نسب دکترای مکانیک هستند این کار را انجام دادند.

رهبر این ارکستر گفت: اشعار کنسرت حصار از باباطاهر فریدون مشیری نصرالله صدر متکلم و علی محمد محمدی می باشد و نزدیک به سه سال هست که مشغول تمرین بر روی رپرتوار این کنسرت است و به دلیل شرایط کرونایی امکان اجرا وجود نداشت خیلی خوشحالیم که بالاخره شرایط مهیا شد و این کنسرت دیده و شنیده می شود. آثاری که در این کنسرت اجرا می شوند قطعاتی برای سنتور و ارکستر با کلام و ارکسترال بدون کلام می باشد.

این هنرمند موسیقی در پایان خاطر نشان کرد: تمام نوازنده های این ارکستر اهالی استان فارس و از شهرستانهای شیراز، زرقان، لپویی، فسا، جهرم و غیره می باشد و از این حیث قابل تأمل هست که ما در جای‌جای استان فارس نوازندگانی داریم که توانایی حضور در این ارکستر را دارند.