دستگیری دو نفر اراذل و اوباشِ اتباع بیگانه در کوار

بامداد خبر:فرمانده انتظامی “کوار” از دستگیری دو نفر اتباع بیگانه اراذل و اوباش که برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد می‌کردند در این شهرستان خبر داد. سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام امت حزب‌الله مبنی بر ایجاد مزاحمت راکب و ترک‌نشین یک […]

بامداد خبر:فرمانده انتظامی “کوار” از دستگیری دو نفر اتباع بیگانه اراذل و اوباش که برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد می‌کردند در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام امت حزب‌الله مبنی بر ایجاد مزاحمت راکب و ترک‌نشین یک دستگاه موتورسیکلت برای نوامیس در یکی از محلات شهرستان کوار، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی سریعا به محل مورد نظر اعزام و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند موتورسیکلت را توقیف و راکب و ترک‌نشین آن که اتباع بیگانه بودند را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “کوار” با اشاره به اینکه در بازرسی بدنی از متهمین یک قبضه قمه و یک عدد اسپری فلفلی کشف شد، گفت: پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از منزل این اراذل و اوباشان، ۲۲ تیغه انواع چاقو نیز کشف شد.

سرهنگ “هاشمی” با بیان اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: شهروندان در صورت مشاهده چنین افرادی و یا هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مخلان نظم و امنیت اقدام شود.

 ناکامی راننده در انتقال گازوئیل قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۳۲ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشت زنی و کنترل محور مواصلاتی “اصفهان-شیراز” به یک دستگاه کامیون حامل سوخت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های لازم مشخص شد این کامیون حامل ۳۲ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع می‌باشد که راننده قصد انتقال آن را به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به معرفی راننده به مرجع قضائی، تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف ۷۸ کیلو تریاک در بازرسی از پراید

فرمانده انتظامی “داراب” از توقیف سواری پراید و کشف ۷۸ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، روز گذشته ماموران انتظامی “داراب” حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “بندرعباس-شیراز” به یک سواری پراید مشکوک و دستور ایست را صادر کردند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۷۸ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد،ْ گفت: در این خصوص یک سواری پژو ۴۰۵ که اسکورت محموله بود نیز توقیف شد.

سرهنگ “نوشاد” با اشاره به اینکه رانندگان هر دو خودرو برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: نیروی انتظامی این شهرستان با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

دستگیری قاتل رئیس شورای روستا

فرمانده انتظامی “داراب” گفت: قاتلی که در سال ۹۹ رئیس شورای یکی از روستاهای بخش فورگ از توابع این شهرستان را به قتل رسانده بود دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع یک فقره تیرانداری با اسلحه منجر به قتل رئیس شورای یکی از روستاهای بخش فورگ شهرستان داراب، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که قاتل به دلیل اختلافات شخصی در درگیری‌های طایفه‌ای اقدام به قتل کرده و سریعا از محل حادثه متواری شده است.

فرمانده انتظامی “داراب” ادامه داد: ماموران انتظامی از همان لحظات اولیه تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند قاتل ۲۱ ساله را پس از ۱۸ ماه شناسایی و وی را در مخفیگاهش در یکی از محلات بخش فورگ دستگیر کنند.

سرهنگ “نوشاد” با اشاره به اینکه قاتل در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر قتل رئیس شورای روستا به دلیل اختلافات طایفه‌ای اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه شکاری فاقد مجوز که در صحنه درگیری استفاده شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: مجرمان و هنجارشکنان هیچگاه نمی‌توانند از مجازات قانونی فرار کنند و پلیس با اینگونه افراد قاطعانه و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

کشف سیگار قاچاق میلیاردی در “مهر”

فرمانده انتظامی “مهر” از کشف ۳۲۶ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “بهادر رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: مأموران انتظامی شهرستان “مهر” حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی اظهار داشت: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۳۲۶ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

سرهنگ “رزمجویی” با اشاره به اینکه بنا به نظر کارشناسان ارزش سیگارهای مکشوفه ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دستگیری سارق محتویات خودرو  در “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از دستگیری سارق حرفه‌ای محتویات داخل خودرو با ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان کازرون، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی هویت سارق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه ۸ نفر مالباختگان مرتبط به این پرونده شناسایی شدند، گفت: سارق مذکور در تحقیقات پلیس به ۱۰ فقره سرقت داخل خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری ۵۶ متهم تحت تعقیب در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری ۵۶ متهم و محکوم تحت تعقیب طی ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب و به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجارشکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام کارهای فنی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه طی ۷۲ ساعت گذشته موفق شدند ۵۶ نفر از محکومان و متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کنند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

۵ دستگاه ماینرقاچاق در “لارستان”

فرمانده انتظامی لارستان گفت: در بازرسی از یک واحد مسکونی در اطراف این شهرستان، ۵ دستگاه ماینرقاچاق کشف شد.

سرهنگ “سید محمد یوسفی” در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی این فرماندهی پس از دریافت خبری مبنی براستفاده از چند دستگاه ماینر در یک منزل مسکونی در اطراف شهرستان لارستان، موضوع را مورد رسیدگی قرار دادند.

وی افزود: پس از بررسی های تکمیلی ، ماموران با هماهنگی مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام که در بازرسی از آن مکان،  تعداد ۵ دستگاه ماینر قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان این که در این خصوص یک متهم دستگیر شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش ماینرهای قاچاق کشف شده، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف کالای قاچاق ۲ میلیاردی در “کوه چنار”

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی کوه‌چنار هنگام گشت‌زنی در شهر قائمیه به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، تعداد زیادی کالای قاچاق شامل جارو برقی، دستگاه تصفیه هوا، اسپیکر و … کشف شد.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف موتورسیکلت مسروقه در “لارستان”

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سید محمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهید ساریخانی این فرماندهی هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و بدون صاحب مشکوک شدند.

وی عنوان کرد: ماموران در استعلام اولیه از سامانه پلیس مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد: موتورسیکلت خود را به لوازم ایمنی نظیر قفل سوئیچی، قفل فرمان و سایر وسایلی که از حرکت و یا روشن کردن آن توسط سارقان جلوگیری می‌کند، مجهز کنند.