به همت شهرداری منطقه ۱۰

پاکبانان شمالغرب شیراز تجلیل شدند

بامداد خبر: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز  مراسم تجلیل و تقدیر از تلاش های ۲۳۰ نفر از پاکبانان شمالغرب شیراز (محدوده شهرداری منطقه ۱۰) به همت این شهرداری و سپاه ناحیه مقاومت محمد رسول‌ا…(ع) برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر در همین ارتباط سعید معصومی، شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به اینکه شهرداری این […]

بامداد خبر: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز  مراسم تجلیل و تقدیر از تلاش های ۲۳۰ نفر از پاکبانان شمالغرب شیراز (محدوده شهرداری منطقه ۱۰) به همت این شهرداری و سپاه ناحیه مقاومت محمد رسول‌ا…(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر در همین ارتباط سعید معصومی، شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به اینکه شهرداری این منطقه با ۱۸ هزار هکتار حریم، بیش از ۲۷۰۰ هکتار محدوده خدماتی و بالغ بر ۱۹۰ هزار نفر ساکن یکی از مناطق مهم شهر شیراز به شمار می‎رود؛ ابرازداشت: عمده بار گردشگری و صَرف اوقات فراغت شهروندان بر دوش این منطقه است و علاوه براین، مسیر توسعه شهر شیراز نیز از محدوده شمالغرب  می‌گذرد.
وی با بیان اینکه شهروندان معمولاً توجه خاصی به مسایل گردشگری این منطقه دارند، ابرازداشت: خدمات متنوعی در حوزه گردشگری شهرداری منطقه ۱۰ ارایه می‌شود که یکی از شاخص‌ترین آنها -از سنوات گذشته تاکنون- بحث نظافت و پاکیزگی شهر است که توسط پاکبانان منطقه و پیمانکارانی که در این زمینه کار می‌کنند، انجام می‌شود.
شهردار منطقه ۱۰ شیراز در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت قدردانی از تلاش‌های کسانی که به صورت شبانه‌روزی در حفظ نظافت و پاکیزگی این منطقه و سایر مناطق شهر شیراز نقش‌آفرین هستند، تصریح کرد: در همین راستا ناحیه مقاومت سپاه محمد رسول‌ا…(ع)، شهرداری منطقه ۱۰ و سازمان فرهنگی دست به دست هم دادند تا این مراسم برگزار شود و همزمان با تقدیر و تجلیل از تلاش پاکبانان عزیز منطقه، بسته‌های معیشتی که با کمک خیرین فراهم شده‌بود، تقدیم حضورشان شود.
معصومی تقدیم بسته‎های معیشتی به این پاکبانان را صرفاً با هدف تشویق و تقدیر از زحمات آنها عنوان کرد و ادامه داد: پاکبانان نه تنها انسان‎های نیازمندی نیستند؛ بلکه انسان‎هایی شریف  و بلندهمت هستند که برای حفظ پاکیزگی و سلامت شهر تلاش می کنند.
وی در پاسخ به اینکه شهروندان در قبال پاکبانان چه وظایفی بر عهده دارند نیز گفت: کمک بزرگی که مردم می‎توانند به کلیه پاکبانان انجام دهند این است که از ریختن زباله در معابر شهری، خیابان‌ها، پیاده‎روها، فضای سبز و محیط شهری خودداری کنند و این موضوع را ملکه ذهن خود داشته باشند که شهر محیط زندگی است و همه در حفظ نظافت و پاکیزگی آن مسئولیت دارند.
شهردار منطقه ۱۰ شیراز در بخش دیگری از سخنانش به بخشی از شرح وظایف و مسئولیت‌های  مجموعه تحت مدیریت خود نیز اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر موضوع حفظ پاکیزگی و طراوت مناطق تحت پوشش شهرداری منطقه ۱۰، بخش عمرانی این مجموعه نیز در زمینه احداث زیرساخت های مورد نیاز از جمله پل، زیرگذر، پارک و… فعالیت دارد، علاوه براین در زمینه صدور مجوزهای ساخت و ساز و… نیز خدمات لازم به ساکنان منطقه ارایه می شود.
معصومی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه خدمات شهرداری ها به قدری زیاد است که در برخی شهرهای جهان، برند شهرداری را با علامت بی نهایت نشان می دهند، ابرازداشت: این بدین معناست که ارایه خدمات از سوی شهرداری ها تمامی ندارد.
وی با تاکید براینکه تمام تلاش ما و پاکبانان براین اصل استوار است به رفاه شهروندان که کمک کنیم، تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند همکاری همه شهروندان است تا محیطی پاکیزه‌تر داشته باشیم، پسماند کمتری تولید کنیم و محیط شهری را هرچه بیشتر زیست‎پذیر کنیم تا روزهای روشن‎تری پیش روی شهروندان و نسل‌های آینده باشد.
شهردار منطقه ۱۰ شهرداری شیراز در خصوص مهمترین چالش‌های ارایه خدمات به شهروندان این منطقه نیز به ارایه توضیحاتی پرداخت و گفت: یکی از چالش‎های مهم ما این است که ۱۸ شهرک در محدوده شهرداری منطقه ۱۰ وجود دارد که با پراکندگی زیادی مواجهند و همین موضوع ارایه خدمات با کیفیت مطلوب را برای شهرداری دشوار کرده است.
به گفته معصومی، فراهم کردن زیرساخت‎های رفاهی و خدماتی مانند پارک، سالن‎های ورزشی و… برای هر کدام از این محلات به صورت جداگانه دشوار است، چراکه این کار هم اعتبار بسیار زیادی را می‎طلبد و هم توسعه خدمات در این شرایط به سادگی امکانپذیر نخواهد بود.
وی با بیان اینکه عدم توفیق در توسعه خدمات بیشتر به دلیل فواصل قابل توجه شهرک‌ها می باشد؛ اظهارداشت: در میان هر کدام از این شهرک‎ها حرائم شهری، فضای باز، باغ و زمین‌های کشاورزی وجود دارد؛ با این حال برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌ها و خدمات شهری در بلندمدت در حال انجام است.
شهردار منطقه ۱۰ شیراز در ادامه خواستار تقویت مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض نوسازی و عوارض خدمات شهری شد و تصریح کرد: واقعیت این است که درآمدهای شهرداری با هزینه‎هایی که انجام می‎دهد به هیچ عنوان تطابق ندارد و هزینه‌های تعمیر، نگهداری و طرح‌های توسعه‎ای شهر بسیار بالاست و همین ضرورت مشارکت شهروندان را گوشزد می‎کند.
معصومی با تاکید براینکه همان هزینه‎های اندکی که شهروندان برای عوارض نوسازی پرداخت می‌کنند در مجموع برای شهر می‌تواند اثرگذار باشد، تصریح کرد: علاوه براینها ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز و پرداخت عوارض‌های مربوطه نیز می‌تواند به شهرداری برای ارایه خدمات بهتر کمک کند.
وی دست یافتن به شهری که در آن از آسایش و آرامش برخوردار باشیم را در گرو مشارکت همه شهروندان عنوان و ادامه داد: این مشارکت‎ها هرچقدر هم کوچک باشند، مثل آبیاری یک درخت در باغچه مقابل منزلمان اثرگذار هستند.
شهردار منطقه ۱۰ شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترافیک شدید در منطقه گویم بخصوص در اواخر هفته، ظهرها و ساعات پایانی شب، ابرازداشت: برنامه‎ریزی‌های لازم برای تعریض بولوار مربوطه در دست انجام است و عملیات زیرگذر ۱۵۰۰ متری این منطقه نیز با هدف کاهش بار ترافیک و تسهیل عبور و مرور، به زودی آغاز می‌شود.
معصومی از دیگر پروژه‌های این منطقه را پروژه‎های زیست محیطی و لوله‌گذاری آب‌های سطحی بخصوص در ارتفاعات دراک عنوان کرد و گفت: علاوه براینها در زمینه احداث پارک‌های محله‌ای و منطقه‌ای نیز اقدامات خوبی انجام شده که از جمله مهمترین آنها می‌توان به پارک ۵۷ هکتاری وحدت اشاره کرد.
وی در همین ارتباط افزود: در حال حاضر بخشی از پارک اجرایی شده، در عین حال تلاش می‌کنیم با بازطراحی آن، مسیر دسترسی و جذب سرمایه‎گذار را هموارتر کنیم. علاوه براین فضای سبز فاز یک پارک وحدت مورد تقویت قرار می‌گیرد تا با از بین‌بردن خشک‎منظری‌ها، فضای سبز مطلوب‌تری را برای شهروندان فراهم کنیم.
 روزانه ۹۰ تن زباله در منطقه ۱۰ جمع‌آوری می شود
در بخش دیگری از این مراسم غلامرضا غلامی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز طی سخنانی به آمار تولید پسماند در منطقه ۱۰ اشاره و خاطرنشان کرد: بطور متوسط روزانه ۹۰ تن زباله توسط ۲۳۴ نفر از پاکبانان این منطقه جمع‌آوری می شود، این در حالی است که مسئولیت‌های دیگری نظیر نظافت معابر، باغچه‎ها، خیابان‎ها، کوچه‌های فرعی و… نیز بر عهده این عزیزان است.
وی با اشاره به اینکه در شهر شیراز بالغ بر ۱۷۰۰ پاکبان مشغول به فعالیت هستند،ابرازداشت: آنها روزانه بالغ بر هزار و ۹۰۰ تن زباله را در سطح شهر جمع‌آوری و بهبود زندگی شهروندان کمک می‌کنند.
 مدیون همت و تلاش پاکبانانی که از سحرگاهان تا شامگاهان تلاش می‎کنند، هستیم
سرهنگ عباس بنایی، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت حضرت محمد رسول ا… شیراز نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن قدردانی از حضور مهندس معصومی شهردار منطقه ۱۰، تذروی نایب رییس شورای شهر شیراز، غلامی معاون اجرایی شهردار، مهندس خوشبخت مدیر سازمان پسماند، حجت‎الاسلام محمدی از ستاد نمازجمعه شهر گلستان و مسئولان ناحیه مقاومت حضرت رسول اظهارداشت: عملکرد و همکاری مسئولان و کارکنان حوزه  مقاومت امام رضا(ع)، شهرداری منطقه ۱۰ و مدیریت نمایشگاه بین‎المللی فارس در برگزاری این برنامه قابل ستایش است.
وی با بیان اینکه دست همه پاکبانان را می‎بوسم و به عنوان عضوی کوچک از جامعه بسیج قدردان همه آنها هستیم؛ اظهارداشت: نه تنها ما؛ بلکه عموم مردم مدیون همت و تلاش پاکبانان هستند که از سحرگاهان تا شامگاهان تلاش می‎کند شهری در خور شأن عنوان سومین حرم اهل بیت داشته باشیم.
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت حضرت محمد رسول ا… شیراز در ادامه سخنان خود قرار گرفتن در دهه میانی دو عید قربان و غدیر را بهانه خوبی برای قدردانی از زحمات پاکبانان با همکاری شهرداری منطقه ۱۰ عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‎های در دستور کار بسیج، تهیه و توزیع بسته‎های معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه است که طی یک سال اخیر بالغ بر ۲۶ هزار و ۷۵۰ بسته معیشتی توسط بسیجیان منطقه توزیع شده‌است.
به گفته وی، علاوه براین در زمینه مرمت و بازسازی و همچنین احداث منازل محرومین، تامین اشعاب آب و برق، تامین جهیزیه، آزادسازی زندانیان غیرعمد و… نیز اقداماتی در مجموعه بسیج سازندگی در حال انجام است.
گفتنی است در پایان این مراسم با حضور مسئولان مربوطه از تلاش‎ها و فعالیت‌های پاکبانان منطقه ۱۰ شهرداری شیراز تجلیل شد.