گسترش تعاملات و همکاری نمایشگاه های بین المللی فارس با صدا و سیما

بامداد خبر:مهندس فرهادی مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس روز یکشنبه مورخ ۱۹ دیماه ۱۴۰۰ با حضور در مرکز صدا و سیمای استان فارس با مهندس سهرابی رئیس مرکز دیدار و در خصوص تقویت تعاملات و همکاری‌های فی‌مابین گفتگو کرد . به گزارشپایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، مهندس فرهادی در این جلسه بیان […]

بامداد خبر:مهندس فرهادی مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس روز یکشنبه مورخ ۱۹ دیماه ۱۴۰۰ با حضور در مرکز صدا و سیمای استان فارس با مهندس سهرابی رئیس مرکز دیدار و در خصوص تقویت تعاملات و همکاری‌های فی‌مابین گفتگو کرد .
به گزارشپایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، مهندس فرهادی در این جلسه بیان داشت: شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس به عنوان پیشخوان و پیشران اقتصاد استان و یکی از بازوهای محرک تولید و صنعت، با برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای تخصصی و تجاری، معرفی تولید کنندگان داخلی و ارایه آخرین دستاورد های آن ها، در راستای کمک به بهبود و رونق اقتصادی کشور گام برداشته و در این عرصه جایگاه شایسته ای برای استان فارس و شهر شیراز رقم زده است.
مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی فارس افزود: رسالت نمایشگاه بین‌المللی و صدا و سیما و فعالیت های این دو مجموعه به لحاظ اطلاع رسانی، معرفی و حمایت از تولیدات و اقتصاد کشور و به لحاظ ماهیت یکسان، اما با روش های متفاوت است. یکی از برجسته ترین اقدامات نمایشگاه های تخصصی معرفی و ارائه آخرین دستاورد های هر صنعت به متخصصان آن حوزه می باشد.
فرهادی ضمن تشکر از همکاری فی مابین بر جایگاه و نقش ویژه صدا و سیما در جهت دهی افکار عمومی و ارتقای سطح دانش و اطلاعات جامعه بر ضرورت تداوم پخش اخبار واطلاع رسانی عناوین و زمان برگزاری نمایشگاه ها در بخش های خبری و هم چنین تهیه گزارشات و پخش در برنامه های مختلف صدا و سیمای استان گفت: اهمیت دادن به نمایشگاه ها و کمک به تقویت مراکز نمایشگاهی یکی از دلایل موفقیت و رشد اقتصادی و تجاری کشور های پیشرفته و مطرح دنیا و فتح بازار های جهانی است. بنابراین توجه به صنعت نمایشگاهی جایگاه خاص و ویژه ای در برنامه های اساسی دولت ها دارد.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس با اشاره به ظرفیت های طرفین و نقش ویژه رسانه ها در امر اطلاع رسانی، ارتقای آگاهی عمومی و تخصصی و حمایت از تولید و رونق اقتصادی ، آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در خصوص تحقق منویات مقام معظم رهبری در امر رشد و توسعه اقتصادی کشور ، در قالب پوشش خبری برنامه های نمایشگاه، حضور در برنامه های گفت و گو محور صدا و سیما، تولید ویژه برنامه های نمایشگاهی، زمینه سازی برای حضور صدا و سیما در سایت نمایشگاه بین المللی و ارتباط با صنعتگران، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی را اعلام داشت.
مهندس سهرابی رییس مرکز صدا و سیما استان فارس نیز در این جلسه از نمایشگاه ها به عنوان موتور پیشران اقتصاد هر منطقه یاد کرد و گفت: استان فارس و شهر شیراز به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به بنادر جنوب کشور، جایگاهی ویژه و استراتژیک در منطقه دارد و با توجه به این موضوع و نگاه عمیق و حمایتی مسئولین و مردم به نمایشگاه های استان می توان اتفاقات خوبی برای این شهر و استان رقم زد.
وی از آمادگی برای همکاری بیشتر با نمایشگاه های بین المللی فارس خبر داد و افزود: همه ی مجموعه های خدمات رسان کشور حلقه هایی از یک زنجیر هستند که یکدیگر را تکمیل می کنند و با خدمات خاص خود در راستای پیشرفت کشور و دستیابی به قله های تعالی گام بر می دارند و به همین دلیل مرکز صدا و سیمای فارس با نگاه کاربردی به نمایشگاه های بین المللی فارس و با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری که به حرکت در جهت پیشرفت اقتصادی بسیار تاکید دارند، با حمایت از تولیدات داخلی و کمک به توسعه اقتصادی کشور برنامه ریزی و اقدام می کند.
هرابی در این نشست صمیمی با پیشنهاد ایجاد یک پایگاه و استودیو دایمی با زیرساخت های ویژه و ارتباط مستقیم فیبر نوری به مرکز گفت: می توانیم با تولید و پخش مستقیم برنامه های اختصاصی و اقتصادی از. نمایشگاه های بین المللی فارس و ظرفیت های موجود آن و یا با معرفی مشارکت کنندگان نمایشگاه ها در شبکه های ملی و بین المللی نظیر العالم،الکوثر و پرس تی وی علاوه بر حمایت از تولیدات داخلی، با کمک به جذب سرمایه گذاران به گسترش درآمد های غیر نفتی و حذف وابستگی به نفت در کشور کمک کنیم.
در این جلسه که با حضور مدیران و کارشناسان شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس و مرکز صدا و سیمای استان فارس برگزار شد مقرر گردید جهت ایجاد تعاملات بیشتر و تقویت همکاری ها جلساتی با حضور کارشناسان و متخصصان تشکیل شود تا پیشنهادات مطرح شده بررسی و راهکارهای اجرایی آن تدوین و ارایه گردد.