مدیرعامل کلینیک درد ناب شیراز در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

درمان دردها بدون جراحی باز در شیراز

بامداد خبر :  اینجا درد بیماران سرطانی نیز تسکین می‌یابد به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  مدیر عامل کلینیک درد ناب شیراز و متخصص بیهوشی و فلوشیپ با تشریح روش های اعمال کم تهاجمی برای از بین بردن دردهای استخوانی و مفصلی، از درمان این دردها بدون عمل جراحی باز خبر داد. دکتر حبیب ذاکری […]

بامداد خبر :  اینجا درد بیماران سرطانی نیز تسکین می‌یابد

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  مدیر عامل کلینیک درد ناب شیراز و متخصص بیهوشی و فلوشیپ با تشریح روش های اعمال کم تهاجمی برای از بین بردن دردهای استخوانی و مفصلی، از درمان این دردها بدون عمل جراحی باز خبر داد.
دکتر حبیب ذاکری در جمع  خبرنگاران با بیان اینکه اعمال کم تهاجمی یک نوع روش های درمانی برای بیمارانی است که نیاز مبرم به عمل جراحی ندارند، افزود: برای نمونه بیش از ۹۰درصد کمردردها نیاز به جراحی ندارند اما به هر حال  افراد درد دارند و نمی توان آنها را به حال خود رها کرد.
او ادامه داد: اعمال کم تهاجمی و نیمه تهاجمی تخصص ما در کلینیک درد است و روش کار ما به گونه ای است که عصب مربوطه را با دارو ترمیم  می کنیم یا اینکه عصب را سوزانده و یا عملکرد آن را بهبود می بخشیم و به این ترتیب درد بیمار تسکین می یابد.
ذاکری همچنین گفت: این کار توسط یک دستگاه رادیولوژی مخصوص انجام می شود به نحوی که با سوزن های مخصوصی روی مفصل یا عصب مربوطه رفته و این اقدام را انجام می دهیم.
به گفته دکتر ذاکری دردهای مربوط به تاندون ها و … نیز با این شیوه درمان خواهد شد.
او همچنین از درمان دردهای مربوط به سرطان با روش مذکور نیز خبر داد و گفت: با این روش ما درد بیمار را
می توانیم کنترل کنیم که  با دارو درمانی یا سوزنده عصب این کار صورت می گیرد.
دکتر ذاکری افزود: برای درمان مفصل های دردناک یا ساییدگی و التهاب نیز روش ما جواب داده است که از طریق جوان سازی ها، پی ار پی، استفاده از داروهای ضد التهاب، تزریق ژل داخل مفاصل و… این موضوع انجام می شود.
او اضافه کرد: در مجموع ما در این کلینیک روش های غیر جراحی باز را که می توانیم برای درمان درد به کار گیریم، مورد استفاده قرار می دهیم.
در ادامه این نشست خبری دکتر ذاکر با اشاره به باورهای غلط غیر علمی در درمان دردها و بیماری ها اظهار داشت:  تجربه های بدون استناد علمی که به بهانه طب سنتی توسط غیر متخصصین به جامعه ما تحمیل می شود، آسیب های فراوانی به سلامتی افراد وارد می کند.
ذاکری در دنباله سخنانش با تأکید بر اینکه صرفاً بر اساس تجربه نمی توان دردها را تسکین داد و به درمان پرداخت، گفت: چین صدها سال پیش طب سوزنی را تجویز کرد اما دانشمندان معاصر برای آن استناد علمی آورده اند و اکنون طب سوزنی چین با استناد علمی و شواهد علمی امروزی در دنیا عرضه می شود، چرا دانشمندان علوم پزشکی ما نباید برای تجارب درمانی و سنتی استناد علمی
بیاورند؟
فلوشیپ درد و متخصص بیهوشی خاطر نشان کرد: متأسفانه بسیاری از غیر متخصصین که هیچ سررشته علمی ندارند با بهانه طب سنتی در امور پزشکی دخالت می کنند و گاه مشتریان زیادی نیز پیدا می کنند، درمان با عنبر نسارا و روغن بنفشه از جمله همین دخالت ها در امور پزشکی است.
این پزشک کلینیک درد در شیراز با بیان اینکه مراجعات مکرر به بیمارستان ها در شرایط کرونا برای درمان درد و انجام اعمال جراحی تهاجمی شیوه ای اشتباه است، گفت: در شرایط کنونی می توان با استفاده از روش های کم تهاجمی به تسکین درد پرداخت و از صرف هزینه های گزاف جراحی نیز پرهیز کرد.
در ادامه این نشست خبری معاون کلینیک متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه این کلینیک نیز با بیان اینکه شیوه های نادرست زندگی، چالش آفرین و بیماری زا است، گفت: استفاده نادرست از تلفن همراه، بد نشستن، بد راه رفتن، بد غذا خوردن، بد خوابیدن و برخی رفتارهای نا خودآگاه منجر به افزایش ناهنجاری های اسکلتی و بدنی می شود و در نهایت بیماری زا
است.
دکتر محمد رادمهر افزود: بسیاری از ما هنگام نشستن پاها را به صورت قیچی روی هم می اندازیم، این شیوه ای
بسیار نادرست در نشستن است که می تواند به بافت ها
و اسکلت پا آسیب بزند، قولنج دست و پا شکستن نیز همینطور است و باید این رفتارهای ناخود آگاه اصلاح شود.
این متخصص علوم پزشکی با بیان اینکه شیوه نادرست کار با تلفن همراه می تواند در آینده نزدیک طیف وسیعی از افراد را با عوارض بیماری روبرو کند، گفت: لمس کردن مداوم صفحه تلفن همراه و خیره شدن به آن و همچنین شیوه نادرست در دست گرفتن تلفن همراه آسیب های اسکلتی و بدنی به همراه دارد.
رادمهر با تأکید بر اینکه رفتارهای درست باید در جامعه نهادینه و رفتارهای نا درست از آن زدوده شود، گفت: سری که برای دقایق طولانی روی تلفن همراه خم
می شود قطعاً شخص را با معضل آرتروز گردنی مواجه خواهد کرد، جامعه با مشورت متخصصین باید با رشد فناوری بیش از پیش رفتارهای اجتماعی را اصلاح
کند.
این متخصص بیهوشی و درد در ادامه گفت: متأسفانه بسیاری از شیوه های ورزش کردن که در فضای مجازی نشر داده شده یا در مکان های عمومی انجام می شود شیوه هایی نا درست است، بد ورزش کردن نه تنها به سلامتی فرد کمک نمی کند بلکه آسیب زا است.