تلخ کامی مردم فارس با داغدار شدن ۵۲ خانواده دیگر در استان بر اثر بیماری کووید۱۹

بامدادخبر– مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز دوشنبه بیست و پنجم مرداد ۱۴۰۰، از جان باختن ۵۲ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، دکتر «سید […]

بامدادخبر– مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز دوشنبه بیست و پنجم مرداد ۱۴۰۰، از جان باختن ۵۲ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، دکتر «سید روح اله حسینی» با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع)، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، یک میلیون و ۳۰۰ هزار ۷۲۵ تست تشخیصی مولکولی و سریع در استان فارس، شامل یک میلیون و ۱۶۲ هزار و ۳۷۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۵۰ هزار و ۸۱۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۳۸ هزار و ۳۴۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۶ هزار و ۹۴۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۷۷ هزار و ۷۵۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین از بهبودی ۳۲۸ هزار و ۷۹۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به بستری ۶۵۱ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک ابتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های فارس، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را پنج هزار و ۳۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۴۰۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۵۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را پنج هزار و ۶۷۴ نفر اعلام کرد.

او از تلخی بی پایان این روزها به دلیل شیوع کرونا و رنگ باختن اعداد و ارقام مربوط به این بیماری گفت و افزود: تعداد قابل توجهی از افراد جانباخته بر اثر کرونا در روزهای گذشته زیر شصت سال هستند و در حال حاضر از بین بیش از پنجاه هزار بیمار مبتلا یا مشکوک ابتلا به کووید۱۹ در فارس، حدود پنج هزار نفر در بخش های کرونا بیمارستان های فارس خدمات درمانی دریافت می کنند و بیش از ۴۵ هزار نفر نیز در ایزوله خانگی به سر می برند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه از این افراد و خانواده های آنان خواست، شرایط ایزوله خانگی را با دقت و جزییات بیشتر رعایت و از حضور در جامعه پرهیز کنند تا بتوانیم از سرایت بیشتر ویروس جلوگیری کنیم.