مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز خبر داد

 اضافه شدن پنج شهر خارجی به شبکه شهرهای دوست و خواهرخوانده شیراز طی چهار سال اخیر

بامدادخبر– حمید جورکش گفت: در حوزه توسعه و گسترش ارتباطات شهر با شهر، دوره فعلی مدیریت شهری شیراز  عملکرد بسیار مطلوب تری هم در مقایسه با ادوار گذشته و هم سایر کلانشهرها داشته است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر وی اضافه کرد: تا سال ۹۶  شیراز با دوشنبه تاجیکستان، نیکوزیا قبرس، چونگ چینگ چین، […]

بامدادخبرحمید جورکش گفت: در حوزه توسعه و گسترش ارتباطات شهر با شهر، دوره فعلی مدیریت شهری شیراز  عملکرد بسیار مطلوب تری هم در مقایسه با ادوار گذشته و هم سایر کلانشهرها داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر وی اضافه کرد: تا سال ۹۶  شیراز با دوشنبه تاجیکستان، نیکوزیا قبرس، چونگ چینگ چین، وایمار آلمان و پچ مجارستان رابطه خواهرخواندگی و با  غازی آنتپ ترکیه تفاهم نامه همکاری داشته که با پیگیری ها و اقدامات انجام شده علاوه بر تلاش برای احیا و تعمیق روابط پیشین، با نانجینگ چین تفاهم نامه خواهرخواندگی و با درسدن آلمان و نووی ساد صربستان  پایتخت فرهنگی اروپا در ۲۰۲۲ تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز گفت: علاوه بر این پیش نویس تفاهم نامه همکاری با فلورانس در سطح شهرداران دو شهر و بوگوتا پایتخت کلمبیا و از شهرهای مهم فرهنگی اسپانیولی زبان در سطح معاونین فرهنگی آماده شده و پس از طی مراحل لازم از جانب طرفین در آینده نزدیک امضا می شود.

جورکش تصریح کرد: هر چند صرف ایجاد پیمان های دوستانه و اقدامات نمادین در عرصه ارتباطات بین المللی ارزشمند است اما رویکرد شهرداری شیراز در سالهای اخیر تلاش ویژه برای تعریف پروژه های کاربردی و مشترک با شهرهای دوست و خواهرخوانده بوده است.

وی با ذکر مثالی در این خصوص اضافه کرد: همکاری های علمی و فرهنگی از جمله تبادل سردیس با نانجینگ، برگزاری هفته فرهنگی آلمان در شیراز به مناسبت دویستمین سالگرد انتشار دیوان غربی شرقی گوته، نصب سردیس حافظ در پچ، تبادلات علمی و فنی با درسدن در زمینه تراموا از جمله این اقدامات است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز ادامه داد: برای انجام یک دوره مسابقه نقاشی بین کودکان و نوجوانان تحت عنوان رنگین کمان صلح نیز با شهرهای بوگوتا، فلورانس و نووی ساد به طور جداگانه به توافق رسیده و برگزاری هفته فرهنگی شیراز در فلورانس و بالعکس نیز مورد موافقت هر دو طرف قرار گرفته است.

جورکش ضمن تقدیر از اقدامات حوزه روابط بین الملل شهرداری شیراز افزود: کسب کرسی در هیات مدیره متروپلیس که دبیرخانه آن در بارسلون واقع شده، همچنین کسب کرسی در هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان که دبیرخانه آن در کیوتو قرار دارد و عضویت و ایفای نقش فعال و پویا در سازمان شهرهای هوشمند پایدار حاکی از عملکرد مطلوب در حوزه سازمان های بین المللی است.