مدیر عامل اتحادیه  تعاونی فرش دستباف شهرستان شیراز عنوان کرد:

آورده اقتصادی فرش دستبافت کمتر از درآمدهای نفتی نیست

بامداد خبر:محمد حسین زارعی از پیشکسوتان تولید و عرضه  فرش دستبافت ایران در حاشیه بازدید از کارگاه تولید فرش دستبافت بانوی کار آفرین” عشرت بهمن نژاد ” در روستای جایدشت شهرستان فیروز آباد فارس با انتقاد از عدم اهتمام جدی مسئولان کشور به صنعت مهم و ارز آور فرش دستبافت اظهار داشت: جایگاه فرش در […]

بامداد خبر:محمد حسین زارعی از پیشکسوتان تولید و عرضه  فرش دستبافت ایران در حاشیه بازدید از کارگاه تولید فرش دستبافت بانوی کار آفرین” عشرت بهمن نژاد ” در روستای جایدشت شهرستان فیروز آباد فارس با انتقاد از عدم اهتمام جدی مسئولان کشور به صنعت مهم و ارز آور فرش دستبافت اظهار داشت: جایگاه فرش در فرهنگ ما  جایگاه مهم و به خصوصی است و در صورت حمایت کافی میتواند راهگشای اشتغال و کار باشد چرا که با تسهیل امور تولید و صادرات،فرش دست بافت از لحاظ آورده‌ی اقتصادی با صنعت نفت برابری میکند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که؛با توجه به بازدیدتان از کارگاه تولید فرش دستبافت در شهرستان فیروز آباد انتظار شما از مسئولین شهرستان و استان چیست؟ گفت: در بازدید از کارگاه تولید فرش دست بافت “گردآفرین”به مدیریت خانم بهمن‌ نژاد که ریاست کارگاه دیگری بنام”قزل گُل قشقایی” است متوجه شدیم بعنوان یک هنرمند ملی با شهرت جهانی و کارهایشان قابل تقدیر و ستایش است و افرادی هم‌ مانند ایشان باید حمایت بشوند تا بتوانند کار گاههای تولید و عرضه فرش سنتی و دستبافت را گسترش دهند.
زارعی تصریح کرد:حمایت  از زنان کار آفرین حوزه فرش دست بافت میتواند راهگشای خیل کثیر متقاضیان اشتغال و دوستداران فعالیت در این حوزه از صنایع  دستی باشد. در واقع افرادی که توانایی و قدرت ایجاد اشتغال ندارند هم میتوانند در این زمینه به کار و اشتغال مشغول شوند.حتی اشخاصی مانند معلولین نیز میتوانند در امر تولید فرش سهیم باشند و درآمدهای خوبی کسب کنند.
مدیر عامل اتحادیه فرش دستبافت شهرستان شیراز افزود: افتخار میکنم به همه عزیزانی که در تولید فرش دستبافت فعالیت دارند و این هنر را حفظ و احیا میکنند خصوصا به بانوی کار آفرین خانم بهمن نژاد که صاحب چندین اختراع و ثبت ملی چند فرش نفیس دستبافت  است و در برخی کشورها اثارش عرضه شده و به اشتغال چندین نفر از بانوان بافنده و تولید کننده فرش های نفیس و با ارزش بالا و منحصر به فرد همت نموده است.
این پیشکسوت حوزه فرش دستبافت بیان داشت:فرش دستبافت دارای ارزش اقتصادی و ارز آوری بالایی است. تعداد افراد زیادی در جای‌ جای ایران هستند که دارای هنر های منحصر به فردی  مثل قالی بافی میباشند اما با کم توجهی مسئولین از پتانسیل این گونه افراد استفاده نمیشود.
وی در پایان تاکید کرد:باید حمایتهای گوناگونی از افراد وارد شده به این حرفه پرزحمت انجام شود؛ به عنوان مثال در زمان صادرات فرش دست باف انان معافیتهای گمرکی صورت گیرد تا از طریق بافت فرشهای نفیس جهت افراد بیکار ایجاد اشتغال شود و دولت باید حمایت‌ های ویژه جهت بافت فرش و صادرات آن انجام دهد تا فعالان این بخش از اقتصاد ملی و صنایع دستی به کار و حرفه خود امیدوار و دلگرم شوند.