آیت الله دژکام

آغاز به کار مدارس ماندگار استان فارس

بامدادخبر– نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز گفت: نقش دانشمندان ایرانی در تدوین «دین‌کرد»  و فقه اسلامی از دوران‌های قبل و بعد از اسلام مورد توجه بوده است. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  آیت الله لطف الله دژکام  ظهر امروز در آئین رونمایی از نخستین مدارس ماندگار در استان فارس اظهار داشت: هنگامی […]

بامدادخبرنماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز گفت: نقش دانشمندان ایرانی در تدوین «دین‌کرد»  و فقه اسلامی از دوران‌های قبل و بعد از اسلام مورد توجه بوده است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  آیت الله لطف الله دژکام  ظهر امروز در آئین رونمایی از نخستین مدارس ماندگار در استان فارس اظهار داشت: هنگامی که «دین‌کرد» در دروان قبل از اسلام به فقه اسلامی تلاقی پیدا کرد نشان از توجه به  فرهنگ و هویت ایرانی نسبت به کتاب است و دراین راستا حضرت علی علیه اسلام می فرماید ایرانی‌ها اهل  کتاب و هستند.

وی در مورد فلسفه یونان افزود: ارسطو دانش بشری را به سه دسته جهان بینی، ایدئولوژی یا دین‌کرد و هنر تقسیم کرده است و در این راستا مجموعه صنایع هنری، پزشکی در هنرستان و نیز جهان بینی و ایدئولوژی در دبیرستان آموزش داده می‌شود که نشان از اهمیت  مدارس ماندگار به  تعلیم و تربیت  است.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها در تاریخ و تمدن اسلامی  به ویژه در چهل سال اخیر در جنگ تمدن‌‌ها نقش اساسی و تعیین کننده‌ای داشته است.

نظرات کارشناسانه درپیشبرد ۵۴ مدارس ماندگار کشورالزامی است

نماینده  شورای عالی مدارس ماندگار کشور دراین نشست افزود: بیش از ۵۴ مدارس ماندگار در ۲۴ استان کشور مشغول ارائه فعالیت‌‌های علمی، فرهنگی، تربیتی و پژوهشی هستند و باید از سوی کارشناسان  مورد بازنگر، بازسازی و بهسازی قرار گیرند.

عبدالله محبی تصریح کرد: الگوسازی ملموس، مراقبت، اهمیت به هویت دینی، ملی، انقلابی  و نیز رشد تمام ساعتی دانش‌آموزان مهم‌ترین اهداف و تشکیل مدارس ماندگار در کشوراست.

با تعامل داشته‌های میراثی  به ثبت رسیده است

معاون استاندار درادامه این آئین بیان داشت: با تعامل، همبستی و اتحاد توانستیم میراث مربوط به آموزش و پرورش  که نماینگر هویت اصلی مردم کهن سرزمین  استان فارس را معرفی و  به ثبت برسانیم.

تقی لقمانی اضافه کرد: راه‌اندازی مدارس ماندگار در استان فارس افتخاری دیگر برای این استان است که به توان پیوستگی  فرهنگی دوره‌های گذشته را در قالب آموزش و پرورش نهادینه کنیم.

وی ابراز داشت: افتخار آفرینی نسل جوان به داشته‌های فرهنگی و میراثی است و دراین رستا  رهنمود‌ها مرحوم بهمن بیگی  با راه‌اندازی  مدرسه شبانه روزی عشایر آموزش و پرورش کشوررا تحت تاثیر قرار داده است .

مهاجرت یکی از معضلات کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این نشست افزود: مهاجرت یکی از معضلات و مشکلاتی که کشور با آن روبه‌رو است  و برای برون رفت باید هویت دینی را در میان  دانش‌آموزان گسترش دهیم.

فرهاد اسماعیلی  با اشاره به اینکه مدارس و آموزش و پرورش هویت ماندگار،  تابلو معرفت و المان‌های هویتی  و انسان ساز  است، افزود: نبود مدارس ماندگار در استان فارس به عنوان ضعف محسوب می شد و با راه‌اندازی این مرکز آموزشی به توان خلاء تربیتی و علمی در این استان برطرف شود.

 گفتنی است: در پایان آیت الله لطف الله  دژکام به عنوان عضو هیأت امناء مدارس ماندگار استان  فارس منصوب شد.