برنامه‌ریزی صحیح فرهنگی برای دانشجو نیازمند درک زیستمان دانشجویان است

بامداد خبر : رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان فارس گفت: برای کار فرهنگی برای دانشجویان باید زیستمان‌های متفاوت دانشجو را درک کنیم و برنامه‌ریزی‌های متفاوت نیز انجام دهیم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  حجت‌الاسلام دکتر حمید مقامی در نخستین دوره آموزشی مدیران اجرایی و مسئولان واحد خواهران دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه […]

بامداد خبر : رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان فارس گفت: برای کار فرهنگی برای دانشجویان باید زیستمان‌های متفاوت دانشجو را درک کنیم و برنامه‌ریزی‌های متفاوت نیز انجام دهیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  حجت‌الاسلام دکتر حمید مقامی در نخستین دوره آموزشی مدیران اجرایی و مسئولان واحد خواهران دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه آزاد شیراز برگزار شد، اظهار کرد: برای کار فرهنگی برای دانشجویان باید زیستمان‌های متفاوت دانشجو را درک کنیم و برنامه‌ریزی‌های متفاوت نیز انجام دهیم.
وی با اشاره به تنوع و تکثر رشته‌ها و دانشجوهای مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: به‌منظور برنامه‌ریزی فرهنگی برای این دانشجویان باید اکوسیستمی که در آن تحصیل می‌کنند و شرایط رشته آنان را خوب شناخت و در برنامه‌ریزی‌ها نیز به این تفاوت‌ها توجه کرد.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان فارس افزود: دانشجویانی که در فضاهای مختلف کار می‌کنند، زیستمان‌های متفاوتی را درک می‌کنند؛ بنابراین باید برنامه‌های متفاوتی برای آنها طرح‌ریزی شود و استفاده از فضای عام و برنامه‌های عمومی برای همه دانشجویان قابل استفاده نیست.
این استاد دانشگاه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در مجموعه دانشگاه‌های مختلف ظرفیت‌های گوناگونی وجود دارد که باید آنها را یافت و از آنها استفاده کرد، یکی از این ظرفیت‌ها دوره‌های ضمن‌خدمت کارکنان است که قابل تعمیم به خانواده‌ها و حتی قابل تعمیم به دانشجویان نیز است و استفاده از ظرفیت گروه‌های معارف برای برگزاری کارگاه‌های خانواده و طراحی آموزش خانواده‌ها نیز مورد تأکید است.
وی تشریح کرد: شخصیت اصلی دانشجو در محاورات و گفت‌وگوهای رسمی کمتر قابل درک است؛ بنابراین کسی می‌تواند کار فرهنگی اثرگذار برای دانشجو را برنامه‌ریزی کند که شرایط مختلف و مراحل مختلف زندگی و شخصیت غیررسمی دانشجو را به خوبی شناخته باشد و بر روی آن تحلیل و بررسی کرده باشد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شرایط شغلی مدیران اجرایی نهاد دارای حساسیت ویژه‌ای است و نقش این مدیران به‌عنوان مباشر آن دفاتر نهاد بسیار تعیین‌کننده و حساس است.
نقش مدیران اجرایی نهاد بسیار تعیین‌کننده و حساس است
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با تأکید بر نقش و جایگاه ویژه مدیران اجرایی در دفاتر نهاد اظهار کرد: شرایط شغلی مدیران اجرایی نهاد دارای حساسیت ویژه‌ای است و نقش این مدیران به‌عنوان مباشر آن دفاتر نهاد بسیار تعیین‌کننده و حساس است.
حجت‌الاسلام دکتر محمد شریفانی بیان کرد: اجرای امور و عملیاتی‌کردن برنامه‌های نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با همراهی و همکاری مدیران اجرایی و مسئولان امور خواهران میسر و ممکن می‌شود و تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های اعلامی و اتخاذشده توسط مسئولان نهاد رهبری در استان‌ها عملاً از مجرای مدیران اجرایی و مسئولان امور خواهران به منصه ظهور می‌رسد؛ بنابراین نقش آموزش و به‌روز کردن معلومات و اطلاعات این دو قشر بسیار مهم و پررنگ است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخش‌هایی از تفسیر سوره مبارکه حمد، این سوره و سوره مبارکه اعراف را خلاصه‌ای از روح قرآن برشمرد و عنوان کرد: سوره حمد یک دعاست که از صدر تا پایان برای یک فرد مؤمن مبین تواضع در برابر خداوند و چگونگی درخواست و نحوه خضوع در برابر پروردگار و و طلب خواسته‌های بنده مؤمن است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های فارس در این همایش دو روزه کارگاه سواد رسانه و نقش آن در جامعه امروز با محور اهمیت و ضرورت افزایش سواد رسانه‌ای در دانشگاه آزاد شیراز برگزار شد.